Noen tanker om kultur og merkevarebygging

Miljøet på Tanken skaper ikke bare kultur, men det bygger merkevaren Sandvika og Bærum. Dette drar både næringslivet, nærmiljøet og besøkende nytte av. For å styrke merkevaren må man anerkjenne musikknæringen som den drivkraft den er.  For å løfte bransjen til et høyere nivå trenger vi et politisk løft som ikke kun handler om økonomisk bevilgning, men om destinasjonsutvikling, anerkjennelse, identitet og verdiskaping.

Målet må være at Sandvika skal befeste sin posisjon som nyskapende musikkby. En musikkby kjent for høy kvalitet innenfor flere musikksjangre, men som i tillegg har en musikkindustri og et miljø som tiltrekker seg dyktige aktører og et stort antall ‘musikkbesøkende’.

Sandvika er allerede en kjent musikkdestinasjon. Vi har utøvende musikere og aktører innenfor musikknæringen som samarbeider og løfter hverandre frem, men verdiene som skapes i denne prosessen er for store til at de kan være avhengig av dugnad og ildsjeler. Med bredt samarbeid med kommunen og næringslivet vil vi kunne utnytte byens talenter og ressurser, noe som vil gi positive ringvirkninger i lang tid fremover.

Iffy Orbit foto: Theodor Dysthe Lyngstad
Iffy Orbit foto: Teodor Dysthe Lyngstad

 

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s